MENÜ

Az idén harmadik alkalommal került megrendezésre a Szélmezei Bojlis Kupa. A verseny szervezőjének invitálására, aki egyben jó barátunk is, mi is részt vettünk a megmérettetésen.

Nehéz, rapszodikus vízről van szó.

Nehéz, rapszodikus vízről van szó, ezért minden eshetőségre felkészültünk. Már egy héttel a verseny kezdete előtt, nagy izgalommal kezdtük meg a felkészülést. Feltöltöttük a szerelékes ládákat és előkészítettük az etetőanyagokat. A bojlikon kívül tigrismogyoróval és egy saját készítésű magkeverékkel is készültünk. Felvonultattuk az L&R BOILIE teljes termékpalettáját. A jelenlegi termékválasztékban oldódó bojli ugyan nem található, de erre az alkalomra még azt is készítettünk. Nagyon bíztunk a saját fejlesztésű Glamour horogcsalikban, amelyekből 11 féle ízzel készültünk.

1. nap (május 10. csütörtök):

Május 10-én 8 órakor volt gyülekező a Szélmezei-tőzegtavon. A 10 órakor kezdődő sorsolás előtt volt idő az ismerkedésre és a tó szemrevételezésére. A sorsoláson az 1-es helyet húztuk. Örültünk nagyon a helynek, mivel szerettünk volna a mezőny valamelyik szélén horgászni. Ez a tó utolsó állása, amelyről évközben mindig eredményesen lehet horgászni, viszont az eddigi versenyeken nem értek el itt jó eredményeket. Mindent összevetve úgy gondoltuk, hogy nagy lehetőséget kaptunk. Szerettünk is volna élni vele.

A sorsoláson az 1-es helyet húztuk.

Mivel délben kezdődött a verseny, nem sok időnk maradt a táborépítésre. Először is gyorsan csónakba szálltunk, hogy minél hamarabb felderíthessük az ígéretes helyeket. Nagyjából tudtuk merre és mit keressünk, mivel horgásztunk már ezen a helyen.

Tavaszról lévén szó, 2 bottal mindenképp a túlparti náddal borított, sekély 60-70 centis vizet szerettük volna meghorgászni. Sikerült is találnunk egy kavicsos területet, ami átváltott iszaposra. A kettő közötti átmeneti részre esett az egyik választásunk. A másik szereléket egy nád előtti töréshez raktuk, ahol 60cm-ről 1,5m-re mélyül a víz. A teteje sóder, alja iszappal borított. A maradék két botunkkal viszont az előttünk húzódó bokros részt szerettük volna vallatni, amiben egy medertörés is található. A bokros terület két szélére, a törés aljába helyeztük horgainkat, ahol a víz 1,4m-ről 2,9m-ig mélyült.

Rövid időn belül nem számítottunk kapásra, mivel a halak nem szokták meg ezt a nagy nyüzsgést a parton. A délután csendesen telt. Este lefekvés előtt frissítettük csalijainkat és Tuna ill. Monster Crab Glamour bojlikat tettünk a horogra hóember stílusban. Azért választottuk ezt a két csalit mert a víz hőfoka elérte a 20 celsius-t és ezek az ízek már sokszor bizonyítottak hasonló körülmények között.

Több óra telt el kapástalanul. Nagyon szerettünk volna kapást elérni, ezért stick mix-eket készítettünk. A stick mixbe tört bojlit, májport és dipet tettünk, ezáltal egy vonzó etetőanyag-felhő keletkezett a csali körül. Sajnos ez a próbálkozásunk nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert az éjszaka is csendesen telt.

2. nap (május 11. péntek):

Végre hajnali 04:20-kor megszólalt a kapásjelző. A nád előtti 60cm-es vízből fáraszthattuk az első halunkat, egy 4 kg-os tükröst. Nem nagy hal, de örültünk a fogásnak. Minden fogást meg kell becsülni, mivel 1kg-tól már mérlegelhető a hal.

Az első mérlegelés pontban 08:00 órakor volt. A hajnali fogásunkkal a 6-8. helyen álltunk. Néhány csapatnak sikerült csak 1-1 db. halat fognia. Ezért nem voltunk elkeseredve, mert nyílt maradt a verseny. Még semmi sem dőlt el.

Sajnos a helyünktől balra lévő nádöbölbe nem tudtunk behorgászni, pedig a halak szemmel láthatólag ott tartózkodtak.

Valamit ki kellett találnunk. Az etetésre szánt bojlikat halolaj és aroma keverékével öntöttük le és azonnal az etetésre vittük mielőtt még magukba szívták volna. Ezt azért gondoltuk hatásosnak, mert pont arra fújt a szél és a hullámzás által ez az illatfelhő talán kicsalogatja onnan a pontyokat. E miatt-e vagy sem, de 10 órakor ismét kapás a Tuna Glamour hóemberre. Egy 6kg-os tövest sikerült a matracra fektetni. Ezután az esti mérlegelésig még 2 pontyot sikerült fognunk Monster Crab Glamour hóemberrel, a hajnalban halat adó 60cm-es vízből. A halak 4 ill. 3kg-os súlyban voltak. Ezekkel a fogásokkal, feljöttünk az 5-6. helyre.

Az etetésre szánt bojlikat halolaj és aroma keverékével öntöttük le.

Nagy reményekkel tekintettünk a második éjszakára. Bizakodással töltött el bennünket az is, hogy az időjósok erős hidegfrontot jeleztek előre, szombat délutánra, ami már meg szokott mutatkozni az előző napi fogásokban is. Nem tévedtünk. Felváltva fáraszthattuk a halakat a túlparti nád ill. a meder melletti bokrosból. Sötétedés után azonnal beindultak a kapások és egy 4,75kg-os tükrössel indítottunk. Ezután egy kisebb szünet következett egészen 22 óráig amikor is gyors egymásutánban 3db pontyot fogtunk 8-10kg-ig. A nagyobb halak fárasztása maximális élvezetet nyújtott, mivel minden hal a bokorba menekült, így kiszabadításuk teljes koncentrálást igényelt. Hajnal 1 óra után jelentkezett még 4 kisebb ponty 3-7kg-ig. Ezen az éjszakán már 80%-ban a Tuna Glamour hóemberrel tudtunk csak halat fogni. Így az utolsó nappalra és éjszakára talán megtaláltuk a nyerő taktikát: merev előkezsinór Tuna Glamour hóemberrel és etetésnek Four Seasons bojli.

80%-ban a Tuna Glamour hóemberrel tudtunk csak halat fogni.

3. nap (május 12. szombat):

A reggeli mérlegeléskor 9 db pontyunk pihent a zsákokban. Az éjszakai fogásunk 53 kg volt, amivel átvettük a vezetést. Óriási lendületet adott a sikeres éjszaka mindegyikünknek.

Számítottunk nappali kapásokra is a front miatt és az É-Ny-i szél is kezdett megerősödni, ami köztudottan pozitívan hat a pontyok táplálkozására. Nem lazsálhattunk, mert nem tudhattuk, hogy nap közben a szél milyen módon fogja megváltoztatni a halak kapókedvét. A légmozgás megerősödése után a kapások inkább már csak a bokros medertörésben jelentkeztek. Délelőtt két gyönyörű 13 ill. 12 kg-os pontyot sikerült a merítőbe terelni. A szél eközben viharossá fokozódott. Több csapat már meg sem kockáztatta a vízre szállást. Mi is tisztában voltunk vele, hogy ezeken a szűk helyeken a viharos szélben minden vízre szállásnál azt kockáztatjuk, hogy a motorral feltekerjük a bevetett készségek zsinórjait. Ezzel nem törődve folytattuk a horgászatot, aminek meg is lett az eredménye. A zsinórfelcsavarások mellett, napközben a szélviharban 7db pontyot fogtunk. Minden egyes hal egy küzdelem volt a viharos szél és a bokorból való kiszabadítás miatt. A halak 3 és 13kg között voltak. A nappali csodálatos fogások ellenére még mindig nem bízhattuk el magunkat, mivel nem tudtuk, hogy a többiek hogyan teljesítetek. Az esti mérlegelésnél viszont egy kicsit megnyugodhattunk, mivel tetemesre növeltük az előnyünket. Most jött el a pillanat, hogy még többet beleadjunk. Nem bízhattuk el magunkat, mert a vihar átrendezheti még a mezőnyt. Ráéreztünk a halfogásra és tudtuk, ha így folytatjuk, akkor senki sem veheti el tőlünk a győzelmet.

Az éjszakai fogásunk 53 kg volt, amivel átvettük a vezetést.

Elérkezett az utolsó éjszaka a versenyen. A szél továbbra is tombolt, ha lehet még erősebben, mint eddig, ami mellé egy kis eső is „javított a komfortérzeten”. Különösebben nem bántuk a zord időjárást, mert nem pihenni jöttünk.

Sötétedés után ismét beindultak a kapások. Egyszerűen nem tudták megunni a pontyok a Four Season bojlit és a Tuna Glamour hóembert. Az estét 22 órakor egy 12kg-os nyurga indította. Rettenetes erővel húzta a zsinórt. A viharos időben senki más nem volt kint a vízen csak mi. Minden egyes hullám becsapott a csónakba, ezzel is nehezítette az amúgy is adrenalin dús fárasztást, amit az akadók közelsége okozott.

A hajnali órákig folyamatosan volt érdeklődő. Minden halat a mély vízről fogtunk, ahogy ez lenni szokott front idején. A halak súlya 3,5-12kg-ig változott. Reggelre elfáradva, de bizakodva vártuk a mérlegelést. Az éjszaka folyamán csak elvétve láttunk egy két csapatot csónakázni, ami azt jelenthette, hogy kevés hal akadt horogra.

A halak súlya 3,5-12kg-ig változott.

4. nap (május 13. vasárnap):

6 db ponttyal vártuk a mérlegelőket. A méréseket követően, biztosan látszott, hogy tovább növeltük az előnyünket és már nem lehet minket beérni.

6 db ponttyal vártuk a mérlegelőket.

A délelőtt folyamán szinte az egész tavon nem történt említésre méltó esemény, kivéve egy 7,5 kg-os tövest, aki feltette a koronát a győzelmünkre.

12 órakor véget ért a verseny. Összepakoltunk, közben a fogásokat elemeztük. A négy nap folyamán 26 db kapásunk volt, amelyek mindegyikét - az elhagyós szerelésnek köszönhetően- sikeres fárasztás követett.

A négy nap folyamán 26 db kapásunk volt.

Minden csapat feszülten várta az eredményhirdetést. Gyönyörű kupák sorakoztak a győztesekre várva. A helyezettek felsorolása közben már tudtuk, hogy a dobogó legfelső fokára fogunk kerülni, tekintettel, hogy a 15 csapatból álló mezőnyből senki nem fogott megközelítőleg sem annyi halat, mint mi. 180 kg-os összsúllyal, csaknem háromszor annyit zsákmányoltunk, mint a második helyezett. Köszönhetjük ezt többek között a Glamour csaliknak.

Átvehettük az elismerést jelentő kupákat és örömmel fogadtuk a gratulációkat kedves pontyhorgász barátainktól.

Átvehettük az elismerést jelentő kupákat.

Mielőtt még haza indultunk volna, körülnéztünk a tavon és megállapítottuk, a kitartó munka, a helykeresés fontossága, és a minőségi csalik sikerre vannak ítélve.

A kitartó munka, a helykeresés fontossága, és a minőségi csalik sikerre vannak ítélve.

Köszönetet mondunk a szervezőknek, amiért részt vehettünk egy ilyen magas színvonalon megrendezett versenyen.

Gratulálunk minden résztvevő sporttársunknak a tisztes helytállásért és sportszerű versenyzésért.