MENÜ

A Lőrintei-víztározóban élő szép halak híre szlovák barátainkhoz is eljutott, ezért ők is szerették volna kipróbálni magukat ezen a vízen.

Július 11-én reggel, Slavkaval és Stefannal közösen indultunk el egy négy napos túrára, a mesebeli halakat rejtő vízi világba. Miután megérkeztünk, a tó közepén lévő foglalt helyünkhöz siettünk. A tábor kialakítása közben folyamatosan az előttünk elterülő víztükröt kémleltük. Láttuk, hogy minden távolságon vannak szép halfordulások.

A táborállítás befejeztével csónakba ültünk, hogy felderítsük a vízfelszín alatt rejtőző terepet. A tó közepén húzódik a régi patakmeder, de ezt már csak tapogatórúddal lehet megtalálni mivel az iszap feltöltötte. A horgászok mindegyike a tó közepét vallatta, ezért már látatlanban is azt mondtuk, hogy mi nem állunk be a sorba és máshogy fogunk horgászni, mint a többiek. A parttól 70m-ig folyamatosan mélyült a víz és elérte 4,5 métert. Ennek a törésnek az aljába helyeztünk el két bóját, egymástól 30m-re.
Etetésnek Rain Star, Four Season, Serial Killer és Fish Blend bojlikat használtunk egészben és félbevágva, mindegyiket boosterrel itattuk át és májporral tettük még vonzóbbá. Miután a két bója közötti területet bőségesen megetettük, felcsaliztuk a horgokat. Mindegyikre az etetéssel azonos ízvilágú Glamour csalikból tettünk, mivel ezek az idén mindegyik vízen kimagasló teljesítményt nyújtottak, ahol horgásztunk velük. Előkéinket bevonatos és flurokarbon zsinórokból készítettük. Tapasztalataink szerint ezen a vízen a merev előkékre kötött horgokra több kapást lehet elérni, mint a lágyakra. Miután minden bot a helyére került elkezdődött a várakozás.

Nem tartott sokáig a tétlenség, mert már a második órában jelentkezett az első hal. A súlya 6kg volt. Örültünk a korai sikernek és reménykedtünk, hogy nem marad el a folytatás sem. Délután beindultak a kapások, folyamatosan szóltak a kapásjelzők. Már az első délután bebizonyosodott, hogy jó volt a helyválasztás és a csalikat is szeretik a halak.

Az éjszaka folyamán még sűrűbbé váltak a kapások, valaki mindig fárasztott. Az első tíz feletti halat is sikerült megfognunk, Four Season Glamourral. A gyönyörű tőponty súlya 11,75kg volt és hihetetlen erősen küzdött, ami jellemző volt még a kisebb példányokra is.

Az éjszaka után nappal sem álltak le a kapások. A több kisebb ponty fárasztása után, délelőtt 11 órakor Stefannak az egyik kapása lassú húzásban teljesedett ki. A bot megemelése után azonnal érezte, hogy szép hal küzd a zsinór másik végén. Közel 20 perc alatt sikerült a stég elé kényszeríteni a pontymatuzsálemet, de még mindig volt benne erő, ezért további 10 perc elteltével tudtuk csak megmeríteni. Miután a vízből kiemeltük, láttuk, hogy 20kg körül van. Mindenki maximális izgalomban volt a mérlegelésig, hiszen Stefan nem fogott még 20kg feletti halat. A mérleg 20,44kg-ot mutatott. Nagyon örültünk a fogásnak, ezért a nagy melegre való tekintettel, egy vödör vízzel nyakon is borítottam Stefant.

Talán az örömünnep, vagy más okok miatt, a túrán először és utoljára következett egy 2-3 órás csend. A rövid szünetet kihasználva, kicsit felfrissítettük magunkat egy zuhanyzással és néhány hideg itallal.
Ezután folytatódott a kapássorozat, 2-8kg halak személyében. Csütörtök este ismét sikerült kicsípni egy 10kg felettit a hatalmas halrajból, ami előttünk tartózkodott. A 10,9kg-os töves a Serial Killer Glamourt kívánta meg.

Minden reggel és este megetettük a bójákat 5-6kg bojlikeverékkel és a köztes időben dobócsővel is próbáltuk fenntartani az érdeklődést. Az elmúlt másfél nap alatt több mint 60 db halat zsákmányoltunk, amiben 5 darab 10kg alatti amur is volt.

Pénteken nappal és éjszaka is kisebb 2-7kg közötti pontyok múlatták el gyorsan az időt, aztán szombat hajnalban ismét sikerült egy szép 10,24kg-os tövest kifárasztanunk, ami a Monster Crab Glamournak nem tudott ellenállni. Az éjszakai és nappali folyamatos érdeklődés és a közel 100 db kifogott hal hatására teljesen kifáradva vártuk az utolsó nappalt.
Másnap megérkezett Lajos barátunk is, hogy a szombat délutánt és éjszakát együtt töltse velünk. Az időjárás jelentők hidegfrontot jósoltak, ami este meg is érkezett. Orkán erejű szél támadt és szakadt az eső. Lajosnak 1 órán belül meghozta a szép halakat ez az időjárás, egy 13,80kg-os tükrös és 14kg-os töves személyében. Nem akarták magukat könnyen adni, mindegyiket közel negyedórás kemény fárasztás révén sikerült szákba terelni. Mindkét halat L&R Májporral bepanírozott MRain Star bojlival sikerült horogra csalni.

A brutális vihar ellenére az érdeklődések folyamatosak maradtak. Az orkán erejű szél (120km/h) a tó körül fákat csavart ki és sajnos az egyiket pont szlovák barátaink autójára döntötte. A hajnali órákban érkezett tűzoltók és az őket követő favágók zaját már a bojliért teljesen megvadult, önkívületi állapotba került halak sem bírták és megszűntek a kapások.
Délelőtt szakadó esőben kellett összepakolnunk, de nem bántuk. Felejthetetlen horgászatban volt részünk. A 110db megfogott hal kárpótolt minket a vihar okozta kellemetlenségekért.
Az L&R bojlikkal ismét sikerült az etetésünkre csábítani és ott is tartani a tó pontyállományának jelentős részét.
Mindenkinek hasonlóan sikeres horgászatokat kívánok.