MENÜ

Az egyesületi tőzegbánya tavunkon minden évben van teljes horgászati tilalom. Már nagyon vártam a tilalom utáni első horgászatot. Úgy gondoltam, ez a 1,5 hónapos pihenő elegendő volt ahhoz, hogy a halak megnyugodjanak és a nádasból előbújva a mederben is kutassanak táplálék után.

Magánéleti elfoglaltságaim miatt egy éjszaka jutott a horgászatra. Munka végeztével elindultam a tóra, hogy másnap reggelig élvezhessem a természet ajándékait. A villámtúrára 2 fajta bojlival készültem. A Fish Blend bojlira minden körülmények között számíthattam eddig, ezért ez nem maradhatott ki a fegyvertáramból. A másik botra pedig valami Jokert szerettem volna, ezért a Hot Chocolate bojli került a táskámba. Miután megérkeztem meglepődve láttam, hogy az teljesen kihalt. Arra számítottam, hogy a horgászok ki lesznek éhezve a kényszerpihenő után és minden hely foglalt lesz. A vizet kémlelve szép halakat láttam fordulni a mederben és a nádasban egyaránt.

Az egyik botomat 2,5m-es medertörésben helyzetem el, felezett Fish Blend bojlival és apró magokkal(kender, köles, cirok, repce, négermag) megszórva. Csalinak Smoked Salmon Glamourt használtam. A másik botomat mindenképpen sekélyebb vízben szerettem volna bevetni, ezért a túlparti nádas elé raktam, ahol a kemény sóderos mederrész után iszaposodni kezd. Erre az etetésre kizárólag Hot Chocolate bojlit használtam.

Mikorra a botok a helyükre kerültek már 9 óra is volt talán. Ezután gyönyörködhettem a lenyugvó nap utolsó sugaraiban.

10 órakor a természet hangjait végre megtörte a kapásjelzőm sípolása. Gyermeki izgalommal indultam a hal után, mivel már régen horgásztam a kedvenc tavamon. A hal nagyon erősen védekezett, élvezetes volt a fárasztás. Miután a merítőbe csúszott, azonnal láttam, hogy 10kg feletti példánnyal akadtam össze.

A parti mérlegeléskor 14kg-osnak bizonyult a gyönyörű töves.

Az 1 szem süllyedő Hot Chocolate bojlit visszahelyeztem a nádas előtti sekély vízbe. Ezután 3db 4-8kg közötti ponty kívánta meg a medertörésben elhelyezett Smoked Salmon Glamourt.

1 órakor ejtős kapást észleltem ugyanezen a boton. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget mivel kisebb pontyra gyanakodtam. Viszont amikor ráemeltem a botra, valami elemi erővel próbált kihúzni a kezemből. Azonnal utánaeredtem. A könnyű műanyag csónakot könnyedén vontatta a hal. Amikor megállt, csak a hatalmas súlyát éreztem. Bizakodtam, hátha a tó régen rejtegetett kincsei közül akadt egy a horgomra. Fél óra fárasztás után megjelentek az első buborékok, de ezután nem az a hal jött fel a víz felszínére, amire számítottam. Harcsa küzdött a zsinór másik végén. Ezután még közel tízperces fárasztás következett. Miután teljesen kifárasztottam ellenfelemet, az sehogy sem akart a merítőbe beleférni, ezért gyorsan levettem a pólómat és a kezemre csavartam, ezzel segítettem be a csónakba az erejével teljesen elkészült ragadozót. A mérlegelésnél 20,5 kg-nak bizonyult a hal.

Ezután ismét következett 3db ponty 3-6kg között a medertörésből. Reggel, a pakolás közben, megjegyeztem magamban, hogy a sok kapásból csak egy jött a sekély vízben lévő botomra. Abban a pillanatban elindult ez az orsóm is. Gyorsan csónakba pattantam és indultam a szélsebesen menekülő hal után. Éreztem, nem lesz pici hal.

10 perces fárasztás után meríthettem meg a következő 10kg feletti pontyomat, ami 11kg-osnak bizonyult mérlegeléskor.

Nagyon szép befejezése volt ez az 1 napos horgászatnak, ami ismét bebizonyította, hogy nem muszáj kiülnünk a partra több napra, hanem pár óra alatt is szép sikereket érhetünk jó helyismeret és jó minőségű bojli segítségével.