MENÜ

Tavaly nyár végén történt, mikor egyik ebédszünetben böngésztem a neten. Horgászról lévén szó, természetesen pecás oldalakat bújtam, ami nem meglepő, minden nap így van ez nálam.
Egyszer csak új oldalra bukkantam. L&R. Még sosem hallottam róla, ezért is keltette fel az érdeklődésemet. Számomra teljesen új a cég, sose hallottam róla. Munkával kevésbé törődve, alaposan végigjártam az oldalt, majd írtam is egy emailt, pár egyszerű kérdéssel. Jött is válasz, szó-szót követett, majd eljött október. Ez idő alatt, több levelet is váltottunk Rőth Róberttel, a cég alapítójával, akiben egy nagyon kedves, jó meglátású embert ismertem meg. Mivel nagyon tetszettek a termékek, egyből rendeltem kész bojlit és alapanyagokat is természetesen. Nah, de lássuk mi sült ki ebből az egészből…

Két héttel indulás előtt, már a garázsban, szépen kimérve az alapanyagokat, várom Zsolti barátomat. Meg is jön nagy hévvel, hipp-hopp, neki is állunk az elsőt legyúrni. Töprengtünk egy csomót, milyen is legyen az a három féle, amit vinnénk magunkkal. Meg is interjúvolom Robit, mit ajánl 6-10 fokos vízre. Közös megbeszélésünk végeredménye a következő.
Az igazán fűszeres Four Seasons (4 évszakos) mixet választjuk elsőnek, ebből gondoltunk elkészíteni egy kolbászos golyót. Így is történt, már párolás alatt a kész 20 illetve 24mm-es bogyók. Másodiknak egy erősen halas, füstölt lazacos Fish Blend bojlit készítettünk, míg legvégül egy számukra is új, tesztelés alatt álló chilis-csokis bojlival rukkoltunk elő.

Hot Chocolate,Fish Blend, Four Seasons, házilag.:

Itt kell, hogy bevalljam, sosem voltam édes bojli párti. Azonban ez a fűszeres alapra kevert, csokis golyó, már az elkészülést követően a legtetszetősebb csalivá vált. Nagyon megfogott az illata, hát még az íze. A hozzáadott 15gr/kg chili, meglehetősen csípőssé tette a bojlit. Kóstolást követően elégedetten néztünk társammal egymásra.
- Ez igazán ütős lett! -szólal meg Zsolti. Nagy az összhang, de majd a halak döntenek.

Chocolate, Fish Blend, Four Seasons, bojlik.

Koncentrált etetésre törekedtünk.:

Elrepült a két hét, hideg, erős déli szélben érkezünk a tóra. Józsi barátunk, szokásához híven, baráti kézfogással, jókedvvel üdvözül minket. Jó meleg kávé, ez kell nekünk - mondom én - majd máris a horgászatra terelődik a szó. Nem túl jó híreket kapunk. Ritkán fúj több napig tartó déli szél a tározón, de a tógazda elmondása szerint már 2 napja erősen ez az irány az uralkodó. Az általunk kiválasztott mélyebb részt egyből feladjuk, majd kisebb tanakodás után a felsőbb, kisebb vizű részen lévő, 8-as horgászállást választjuk. Mindösszesen 3 csapat van a vízen, ami itt nagyon meglepő. Bár ugye október végét írjuk, csípős hideg van, a szél is nagyon goromba. Kapjuk is magunkat, induljunk, dolog van.

Koncentrált etetésre törekedtünk.

Érkezéskor, köd és szél fogadott benünket.:

Bójázást, radarozást követően, már a csalizással bíbelődünk, miközben párom finom ebédet melegít a tűzhelyen. Gyorsan helyére kerültek a végszerelékek, mert tudtuk, kint vár ránk a forró ebéd. A bójákat 140 és 280m közötti távolságra helyeztük el. Találtunk több ígéretes helyet is, bizakodva ültünk le az ebédhez. Alig végeztem, még a mozgás is nehéz, mikor a jobbos botomon húzós kapásnak emelek be. Gyors vízre szállás, majd 5 perc sem kell, az első 9-es forma tövest máris engedhetem útjára. Nem is kezdődik rosszul, ahhoz képest, hogy másoknál napok óta semmi. Józsi is megérkezik, ebéddel kínáljuk. Nem sokkal később Zsoltinak is kapása van a legmesszebbre letett bójánál. Érzi, hogy jó hal, egyből megyek is utána. Szép, nagy tőpontyot fárasztunk, majd szákba is terelünk sikeresen. Mérlegelünk, bizony ez 15 feletti, méghozzá 16,5kg-ot nyom társam első hala.

Érkezéskor, köd és szél fogadott benünke.

Zsolti welcome pontya rögtön 16,5 kg.:

Késő őszről lévén szó, hamar sötétbe öltözik a táj, máris itt az este. Még szinte délután van, máris lámpát gyújtunk. A lakókocsi árnyékában, szélvédett helyre húzódva pihenünk, beszélgetünk. Két hal jött eddig, taglaljuk, mi várhat ránk még az elkövetkező bő 2 napban. Fáradtak vagyunk, hamar pihenésre is int bennünket a helyzet. Nyolc óra múlott kicsivel, mikor az állványom mögött állunk, és fárasztom második halamat. Szép egészséges ez is, örülünk neki nagyon. Nyurga forma, jól is küzdött, élveztem a fárasztást. Súly közel a 13-hoz, 12,8kg a nettó tömeg. Visszaengedést követően szinte egyszerre mondjuk.
„Nem baj, ha nem nagy, de legalább jól küzdjön. Így élvezetes igazán a dolog.”

Zsolti welcome pontya rögtön 16,5 kg.

Első 10 feletti tövesem a túrán.:

Reggelig fogunk még pár 8-10kg-s példányt. Majd’ felborította a szél a lakókocsit, úgy tombolt. Minden csupa levél, győzünk rendet rakni kicsit.
Reggeli, majd frissítünk mindketten. Kisüt a nap, jól is esik a hideg éjszaka után. Sütkérezünk bőszen, gyorsan telik a délelőtt. A reggel is jól alault, mindketten 2-2 halat terelhettünk szákba. Hasonlóan az estéhez, 10kg-t megközelítő, „átlag” pontynak becézett egyedek voltak. Épp, hogy elmúlt dél, nálam is bejelentkezik az első „csokis ponty”! Jót küzdünk a vízen, jól akadt neki, nem is erőltettem. Bent 15 felettinek saccoltuk, de nem sokkal maradt el ettől, 14kg 55dkg a súlya. Annyira nem is érdekes a súlya. Egyéb dolgot taglalok.
– Nézd milyen egészséges, és szép!
Zsolti is bólogat, szép bizony.

Első 10 feletti tövesem a túrán.

Csodaszép töves, a legszebb halam az ősszel.

Ez sosincs másképp! Mindig vissza a vízbe!.:

Napozunk tovább, azaz napoznánk, ha hagynának. Baráti társaság érkezik, jó a hangulat. Persze a fülünk a távjelzőre van élesítve. Megy a humor, iszogatás, de nem sokáig. Szinte egyszerre van kapásunk. Ki menjen elsőre? Vetődik fel a kérdés. Társam gyors vízre száll, míg én óvatosan terelem felém a jónak tűnő tettest. Félúton járok vele, mire a csónak szabaddá válik. Zsolti már fotózkodik, megint jó halat fogott. 14, 70 szól utánam. Nyugtázom a hallottakat, de már a hal fölé értem, küzdünk egy nagyot. Kicsivel nagyobb, mint az „átlag” közelíti a 12-őt. A matrac a sietségben kint maradt, így mindjárt bent vissza is engedtem. Újrahúzás közben nyugtázzuk, hogy a csokis golyó a legkapósabb. Nekem felváltva, hol csokisra, hol a lazacosra van kapásom, míg Zsolti csak a dupla 20mm-es édessel húzza. Estére felteszi az első nap is kipróbált 20as csokis + 15-ös ananászos pop-up hóembert. Tegnap levettük, mert sok kicsinek is megízlett. Valamiért mégis visszatér hozzá, bizalmat szavaz neki ismét. Utólag jól is tette. Finomat vacsorázunk, majd forralt bort kortyolgatunk, biza nagyon hideg van. Jönnek az esti kapások, olyan jó „átlagosak”. Dupla 24-re váltok. Csokiból és lazacból egyaránt, de a kolbászt most kihagyom. Egyelőre sok kicsit hoz, és nem gyúrtunk sajnos belőle nagyobbat. Inkább egy gyári Blueberry-re szavazok, amit félbevágok és közé egy 24-es halibut pelletet fűzök. Vastagon dippelem, pordippelem, hátha elhúzza valami az éjjel. Baloldalt nálam 90-100m –en felfedeztem délelőtt egy bokrot. Napközben is adott két szép halat, bár 1 igazán jó le is fordult az ágakba. Most újból oda rakom a csalit, érzem, ott még valaki lakik, akit jó halnak gondolok. Még egy jó erős nap és indulni kényszerülünk. Hamar lejár a pihenés, hétfőtől újra munka. Örömmel konstatáljuk, hogy annak ellenére, hogy máshol nem eszik a hal, mi fogunk szépen. Bár sok a kicsi, de legalább húzza. Megérkezik párom is, rögtön kapásunk is van. Zsolti jobbosára jött az újabb érdeklődő. Zsófi kapja a lehetőséget, had fárasszon ő is. Megjegyzem, akár hányszor kap lehetőséget, mindig jó halat fáraszthat. Megérzi valahogy mikor kell a pálca végéhez állnia.
Bő 13kg-os a tükrös amivel pózolhat.

Ez sosincs másképp! Mindig vissza a vízbe!

Párom első túrabeli hala túl a 13kg-on.:

Az éjszaka az eddigiekhez képest nyugodtan telt. Alig volt kapásunk. Utolsó reggelinket esszük épp. Süt a nap, bár a szél mióta itt vagyunk, megállás nélkül fúj. Pakolni kezdtünk, délután indulás haza. Hála az égnek a halak nem hagynak minket. Fogunk még párat, köztük sikerül egy újabb 12 felettit fognom. Mint szinte mindegyik, ez is töves.

Párom első túrabeli hala túl a 13kg-on.

Szinte csak tövesek jöttek.:

Nagyon kevés tükröst fogtunk ezen a túrán. Én már csak 1 botot húzok újra. Azt, ami az előbb elfüstölt, az éjjel frissen bevitt Blueberry+pellet kombót, a bokros helyre. 1 órát sincs bent, mikor komótos kapásnak emelek be. Nem feszegetem, rögtön mennék fölé, de társam is épp vízen van. Amint kiér, robbanok a csónakba és irány a bokor. Fűzködöm a zsinórt, érzem, még megvan a hal. Jó 10 perc még kiszabadítom. Hamar megkönnyebbül…. elment…sóhajtok. Jó darab ág lóg a zsinóron, tele apró kagylókkal. Ez most meglépett, de legközelebb újra rápróbálok. Miközben a történteken gondolkozva siklok kifelé, látom kapása van barátomnak. Kapcsolok is nagyobbra, irány a part.
- Jó, hogy jössz, jó hal van a horgon! - mondja.
Lép is be a csónakba, máris fordulunk, hogy mielőbb fölé érjünk. Nehezen jön fel, nem is csoda. Nagy test bukkan a felszínre 15 perc múlva. Töves, kb. 17-re saccolom.
Partra érve, kiemelés közben már látjuk, hogy ez bizony nagyobb. Be is bizonyosodik, 18, 4kg-t mutat a mérleg. Zárszónak rosszabbat soha. Örülünk mindketten. Ezt a halat is a csípős-csokissal fogtuk.

Szinte csak tövesek jöttek.

Zárásul Zsolti meglepett egy 18 felettivel.:

Nagyon mozgalmas, érdekes, ámbár szeles túrát tudhatunk magunk mögött. Örülök, mert az új termékek nagyon jól adták a halat. Az új alapanyagokból készült csalik egyaránt jól működtek, azonban magasan a csokis hozta a legszebbeket. A lazacos bojlival nagyon sok 10kg körüli pontyot fogtunk, ez adta a legtöbb halat. A kolbászosat sok apró választotta, így tavaszra mindenképp 24mm-t is készítünk belőle. Az elsőre is nagyon szimpatikus cég és termékek a vízparton is bizonyítottak. Tavasszal 7 napos túrát tervezünk, reméljük az is ilyen jól zárul majd. Minden esetre, akkor is az L&R kerül a horog alá. Nagyon bízom a csalijaimban, és ez mindennél fontosabb. Ezért is örülök, hogy megtaláltam azokat a termékeket, amiket már rég kerestem. Minőség, ár, megfizethető szinten.

Zárásul Zsolti meglepett egy 18 felettivel.

Mindenkinek feszes zsinórt, szép fogásokat kívánok 2012-ben!!!